איך לחפש ולמצוא עבודה

"אני מחפש עבודה כבר חצי שנה ולא מוצא"; "כתבתי קורות חיים מקצועיים, שלחתי ולא חוזרים אליי או שחוזרים עם הצעות לא רלוונטיות";" המשרות שמתפרסמות דורשות ניסיון או נתונים שאין לי, יוצאי יחידות ועוד"... מה עושים? 

כמה מכם מחפשים עבודה באתרי חיפוש עבודה באינטרנט או בקרב חברות השמה? עבור הצעירים, חסרי הניסיון, הסטודנטים והבוגרים הטריים של שוק העבודה רוב המשרות המתפרסמות אינן רלוונטיות. הנתונים (סקרי תעסוקה, מכללת אפקה) מלמדים ש־70% ממשרות הסטודנטים והבוגרים שברוב המקרים הם חסרי ניסיון, אינן מגיעות כלל לפרסום. כבר שמעתם ודאי שרוב המשרות נסגרות בשיטת חבר מביא חבר. מיציתם את כל מערך הקשרים ולא הצלחתם להתקדם.  

אז איך באמת מוצאים עבודה איכותית? 

קודם כול יש להבין שהמשרות המתפרסמות מטעם חברות ההשמה ובאתרי האינטרנט של החברות, אינן תמיד משקפות את שוק הסטודנטים והבוגרים. 

חברות המגייסות סטודנטים ובוגרים, מחפשות דווקא את חסרי הניסיון, במטרה להכשיר, ללמד ובעיקר לבצע משימותEntry level  שלא ניתנות לבעלי הניסיון בארגון. אתם נהנים מהזדמנות ללמוד ולרכוש ניסיון. 

יש לזכור שהחברות מעוניינות לצמצם את עלויות הגיוס שלהן, וקל יותר לאתר סטודנטים ובוגרים ללא ניסיון. 

החברות יעדיפו תמיד פניות של מועמדים דרך אתר החברה מאשרפניות דרך חברות השמה. פרסום מקסימלי שיביא מועמדים רבים לא רלוונטיים יצריך מהחברות עבודת סינון ומיון שעלותה גבוהה. הדבר נכון גם לגבי גיוס באמצעות רשתות חברתיות. 

פנייה לאתר החברה זוכה לעדיפות גבוהה. 

טעויות נפוצות בשליחת קורות חיים בצורה יזומה ישירות ללשונית הקריירה/career/jobs  באתר האינטרנט של החברה: 

  1. מוותרים בדרך... תהליך שליחת קורות החיים מייגע ונמשך זמן. 
  1. שולחים קורות חיים ליותר ממשרה אחת. 
  1. שולחים מועמדות וקורות חיים בעברית לחברה שכל התנהלותה באנגלית. 
  1. אם אתם לא מוצאים משרה שאתם עונים על הדרישות שלה, לרוב אתם ממשיכים הלאה. 
  1. אתם מחפשים משרה ברשת ופונים לחברות שנמצאות במקומות ראשונים בדף התוצאות של מנוע החיפוש. 
  1. אתם פונים ל־10 עד 100 החברות שנמצאות בדרוגים שהכי כדאי לעבוד בהם. 
  1. אתם סוקרים את מדורי הכלכלה, חברות בתנופה, 50 הסטארט־אפים וכו', לרוב זה מתורגם לגיוסים. מהרו לשלוח קורות חיים. 

מומלץ לשלוח קורות חיים בכל מקרה, גם אם לא מצאתם משרה שהולמת את כישוריכם בגלל שתי סיבות: 

  1. משרות דיסקרטיות שלא תמיד מזוהות באתר החברה (למשל כשמעוניינים בהחלפת עובד ולא רוצים שיידע על כך). 
  1. לא לכל החברות יש מחלקות גיוס מפותחות שמנהלות את תהליך הגיוס בצורה מסודרת, גם לא דרך אתר החברה. 

האם ידעתם שיש כ־5,000 חברות שעוסקות במחקר ופיתוח בישראל? ישנם מאגרי מידע נפלאים שייתנו לכם תמונה מעולה על שוק הפיתוח בישראל בכל תחומי ההנדסה, למשלwww.matimop.org.ilשל מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח. 

ישנו מאגר נוסף חינמי שייתן לכם תמונה של חברות לפי אזורים גאוגרפיים Rapidjob.co.il. ומאגרים נוספים של חברות המשווקות כלי תוכנה לקהל ספציפי ומפרסמות את קהל הלקוחות שלהן. קהל הלקוחות שעובד עם התוכנה או עם הכלי המסוים הוא בדיוק החברות שבהן אנחנו מעוניינים לעבוד, והרשימה עוד ארוכה. 

האם החברות מגייסות? 

  1. ייתכן שלא. במקרה כזה לא יהיה מי שיקרא את המייל שלכם. אבל באותן חברות שכן מגייסות, יש גיוסים פוטנציאליים שאינם באים לידי ביטוי מיידי (ר.ע. משרות דיסקרטיות, ללא נציגות גיוס). 
  1. רובנו מקבלים היום מיילים בסמארטפון ובוחרים אם לפתוח את המייל או לא, רק מקריאה של נושא המייל. 
  1. חשוב שבנושא הפנייה, תהיה הפניה ברורה של שם פרטי ושם משפחה, איזה מקצוע למדתם ואיזו משרה אתם מחפשים. כבר ברמת נושא המייל יחליט הקורא אם לפתוח או להעביר לדואר זבל. 
  1. יש לכתוב מייל מקדים שיווקי לקורות החיים. בקריאת מיילים, הפעולה של פתיחת קובץ היא האחרונה שמבצעים. קוראים את הנושא, ולאחר מכן את תוכן המייל ורק אז בוחרים אם להיכנס לקישורים או לקבצים מצורפים. 

בואו נעביר את האחריות עלינו, בואו נפעל וניזום פניות. הרעיון הוא לשלוח, פשוט לשלוח. אתם צריכים הזדמנות אחת טובה ולא יותר. 

בהצלחה! 

תחנת רכבת

  • 7 דק'
  • 25 דק'
  • 7 דק'
  • 11 דק'

פארק הירקון

  • 6 דק'
  • 20 דק'
  • 6 דק'
  • 17 דק'

קניון אילון

  • 9 דק'
  • 29 דק'
  • 9 דק'
  • 16 דק'

חוף הים

  • 16 דק'
  • 16 דק'
  • 35 דק'
מתעניינים בלימודים?
מתעניינים בלימודים?

אני מאשר/ת ומסכים/ה לרישום פרטיי במאגרי המידע של אפקה, לרבות לצורך דיוור ישיר של כל דבר פרסומת ועדכונים באמצעי התקשורת השונים.

*שדה חובה

מתעניינים בלימודים?